World of Warcraft

World of Warcraft
Już od ok. 12 lat słyszymy o serii gier z słowem Warcraft w tytule. Trzy pierwsze części z widokiem izometrycznym reprezentowały gatunek RTS (Real Time Strategion-Strategia w czasie rzeczywistym), ale czwarta to już pełnoprawny MMORPG. I to jaki-gra wniego już przeszło 9 milionów graczy! Przybliżę teraz nieco bardziej samą grę. Tak jak w poprzednich częściach do wyboru mamy dwa obozy, do których możemy się przyłączyć- Sojusz i Hordę. Rasa jaką możemy grać nie jest jednak ograniczona do ludzi po stronie Sojuszu i orków dla Hordy. W WoW są to odpowiednio ludzie, krasnoludy, gnomy i elfy nocy oraz po drugiej stronie-orkowie, trole, taureni i nieumarli. Zazwyczaj przyjmuje się, że Sojusz stoi po stronie dobra, a Horda wręcz odwrotnie. Wybur postaci nie ogranicza się do wyboru rasy. Już na początku musimy określić również klasę postaci (jest ich 9)- łowca, warlock, druid, łotrzyk, mag, szaman, paladyn, wojownik, kapłan. Wszystkie są w miarę zrównoważone, więc nikt nie będzie gorszy (mówiąc ogólnie). Każda klasa daje nam niepowtarzalne zdolności (np. oswajania zwierząt). Klasy dysponują także wskaźnikami, które w trakcie gry napełniają się w odpowiednich momentach dając nam możliwość wykorzystania jakiejś specjalnej zdolności. Na wyborze klasy się nie kończy. Potem trzeba ustalić wizualny wygląd herosa.
Możemy zmienić między innymi karnację, kolor włosów, kształt twarzy, fryzury, brody i tatuaże. W trakcie gry można też zmieniać stroje. Na losy bohaterów wpływają również zdolności, których kilka otrzymamy już po pierwszych kilku godzinach gry. Nasza postać może wybierać z wielu różnych profesji takich jak górnik, kowal, medyk, wędkarz, kucharz itp. Na początku świat Warcrafta będziamy przemierzać pieszo-nie jest to jednak uciążliwe bo świat jest dość spójny. Na wyższych poziomach gryfony i wiwerny będą przenosić nas we wskazane miejsca. świat gry jest przepiękny i posiada swój urok dobrze znany miłośnikom serii. Zamieszkuje go niezliczona liczba stworów, bardziej lub mniej przyjaznych. AI potworów stoi na na tyle wysokim poziome, że z grupy śmiałków potrafią wybrać i wyeliminować najgroźniejszych. Są to często magowie lub kapłani wspomagający drużynę leczniczymi czarami. Po śmierci nie tracimy ekwipunku ani doświadczenia. Musimy jedynie dostać się z cmentarza (będąc duchem) w pobliże naszego martwego ciała, tak by mogło dojść do wskrzeszenia. Można też zrobić to szybciej z pomocą szamana, maga lub innego bohatera zajmującego się magią. Tak jak w innych tego typu grach online możemy działać pojedyńczo lub w grupie. Trudno jednak wykonać wszystkie 2000! zadań samemu, więc warto pomagać innym jak i taką pomoc przyjmować.
Za zadania prócz doświadczenia możemy otrzymać specjalne nagrody w postaci np. unikatowych przedmiotów lub zdolności. Założenie grupy jest bardzo proste-jeśli interesy są zgodne wystarczy zaproszenie przywódcy.
Po wygranym starciu doświadczenie jest rozdzielane po równo wszystkim, którzy przyczynili się do zwycięztwa (nawet poległym). Jeśli znalezione przedmioty są ważne dla fabuły, otrzymuje je każdy członek drużyny. Wszystkie pozostałe przywódca rozdziela wedle uznania (częściej sprawiedliwie niż po hamsku). W produkcji takiej jak ta nie mogło zabraknąć handlu. W WoW’ie prawie wszystko można zdobyć drogą kupna. Jest wiele sposobów na zdobycie złota, które jest główną walutą w Warcrafcie. Najłatwiejszy to sprzedanie przedmitów znalezionychprzy ciele pokonanego stwora. Handlarze skupują wszystko. Inne rozwiązanie to wymiana między graczami co dodatkowo ułatwia poczta. Są też domy aukcyjne, które działają na zasadzie podobnej do Allegro. Wystawiasz przedmiot, określasz cenę wywoławczą i cenę Kup teraz, a potem płacisz prowizję. Wielu bohaterów sprzedaje tam przedmioty wykonane własnoręcznie. Wysyłką przedmiotu zajmuje się dom aukcyjny, a pieniądze za towar przychodzą pocztą. WoW prezentuje się zarówno dobrze od strony wizualnej (grafika) jak i audio (dźwięk) (oczywiście jak na MMORPG). Patrzy i słucha się tego bardzo przyjemnie, więc jest OK. Nie napisałem jeszcze o wielu rzeczach, bo o wszystkim poprostu się nie da. Po za tym poniżej opisuję jeszcze ostatni (i jedyny) dodatek do tej gry.

Wymagania sprzętowe: procek 800 MHz, 256 Mb RAM, karta grafiki 32 Mb, 4 Gb HDD, połączenie z internetem
Producent: Blizzard Entertainment
Wydawca: Vivendi Games
Dystrybutor PL: CD Projekt
Nośnik: 1 DVD
Cena: ok. 200 zł + comiesięczna opłata abonamentowa w wysokości ok. 15 dolarów
Gra dla osób powyżej 12 roku życia
Oficjalna strona gry: http://www.blizzard.com/wow/

Comments are closed.